11 juli 2009 - Stockholmsresan!

Då var man hemma igen, en sur mamma och en lillebror som var glad att se en väntade. Person nr 2 var trevligast att få se igen, den andra kunde man lika gärna kränka en pappåse över så man slipper se henne. Ni undrar säkert om det är skönt att vara hemma? Svar: NEJ! Om jag hellre skulle vilja åka tillbaka till Stockholm? Svar: JAAAAA!!! Var längesedan jag hade så underbara dagar, har varit de bästa dagarna på mycket länge. Min älskling och jag anlände till Stockholm vid 12 tiden, efter att ha åkt tåg sedan kl 7 på morgonen. Vi satt oss och till klockan skulle bli lite mer så vi kune checka in på hotellet, så vid kl halv 2 bar det av i en taxi till Vasastan och Elite Palace Hotel. Ett mycket fint hotell med den skönaste sängen jag någonsin sovit i! GEEE MIG! Tror aldrig jag har sovit så gott som jag gjorde i just den sängen. Rummet var stort och rymligt och med ett ganska stort badrum, och BADKAR! Love it!

Under dagarna som gått så har vi spenderat tiden genom att promenera, gå på museér, äta god mat, mysa, åka tunnelbana och SHOPPA! Otroligt mysiga dagar med min underbara älskling <3 Tack för att du gör mitt liv så otroligt underbart att leva <3 Utan dig hade aldrig den här resan blivit så otroligt mysig och bra som den blev, jag älskar dig över allt annat <3


Så ja, nu är man hemma. Gick in och kollade antagningsbeskedet på studera.se och det visade sig att jag kommit in :) Inte så himla svårt att förstå eftersom det bara var 8 som hade sökt utbildningen. I alla fall om jag fattade det rätt, men nu kom jag i alla fall in på den utbildningen jag ville, så jag är glad. Så snart flyttar jag till Halmstad och ingår sambolivet med min Ola <3 WONDERFUL! Sen börjar väl skolan i slutet av augusti någon gång, så flytten blir väl av någon vecka innan skolan börjar. Kommer bli bäst, det jag längtar mest efter just nu.


För att byta samtalsämne så har jag jobbat idag, kom hem för en halvtimme sedan ungefär. Var strängt att gå hem idag, eftersom tröttheten höll på att få övertag. Har sovit ca 4 timmar inatt. Jag får skylla mig själv, ville ju gärna vara uppe med min kära älskling. Men det betyder att det blir mer sömn inatt. Ska kolla på en film som går kl 8, sen ska jag sova tror jag. Skönt att jag inte börjar jobba förrens kl 12. Idag är det dessutom stadsfest i Laholm, men jag orkar inte, har ingen större lust heller. Trött trött trött! Nu ska jag se att få i mig något. Hade bra allihopa! Hörs kanske imorgon.


Ju äldre man blir ju tydligare blir det vilka som är ens riktiga vänner.
SCHYSST!


Love Sophie<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0