3 april 2010

Jaha efter begäran ifrån Frida, så får jag blogga om förra helgens upplevelser ;)
Fredagen planerades med tenta och Lisas 20 års fest. Tentan började kl 9 och jag var klart vid 11:20. Känns som om det gick ganska bra, ett G ska jag nog klara av tror jag. Efter tentan begav jag mig hemåt och började stack och handlade med Max, blev lite lunch och därefter började jag göra mig i ordning, sakta men säkert. Sminkningen blev på detta viset alldeles perfekt^^ Man blir så glad de gånger som man känner sig riktigt nöjd. Vilket inte är allt för ofta för min del^^ Haha Vid 6 tiden bar det av mot Laholm, och LFK:s klubbstuga. Allt var pyntat i finaste rosa och Hallo Kitty tema ;)
Efter mat, tårta och en MASSA snack så bar det av till Halmstad och Mårtenson. FULL FEEEEST!! Och en extremt packad Lisa, så full har jag inte sett henne på mycket länge, undrar faktiskt om jag någonsin har gjort det :P Efter festande till kl 1 så tog jag mig hemåt, eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter.
Lördagen började jag med att packa ner allt som jag skulle ha med mig till Ljungby och vid lite innan kl 9 kom Jossan och Angelica hem till mig och vi gav oss iväg till Ullared. Där regnade det och det var hyffsat med folk, men inget som inte vi klarar av;) haha! Efter att man blivit 1300 kr fattigare så begav vi oss till Ljungby, och efter många om och men så kom vi också fram till Emma.
Hon hade börjat med middagen, som blev köttfärs/kyckling wraps, med andra ord TACOS:D Giddi viddi. Gott som bara den, sen började vi dricka på. Begav oss mot Harrys kl halv 11, och då hade det som tur också slutat regnat.
Väl framme vid Harrys tog vi oss en cider och shakade lite ass för Ljungbyborna. Träffade på tre av mina kusiner vilket var hur kul som helst. Kusinen Johannes hade festat sedan kl 2 så ni kan ju gissa hur han mådde. Jag fick gå ut med honom en runda och efter det mådde man genast mycket bättre. Man kunde då stå på egna ben i alla fall;) Kort därefter kommer en laddad Jossan, MED JACKA!  Hon hade blivit portad eftersom hon hade haft sin fickplunta med sig in, och problemet med det var att hon lät en annan dricka ur den och därför blev hon utvisad. Jossan lilla aja baja!
Så vi fick bege oss hemåt, men efter värken av my highheels så var det ganska skönt det också. När vi väl kom hem så blev fyllekäket taaaacos! Därefter vankade en mätt och belåten Sophie i sängs.
Söndag = hemgång. Vi åkte hem vid halv 3 och var hemma vid halv 4 tiden. Jossan och Angelica begav sig hemåt och jag började fixa mig inför firandet av Inga-Britt. Vid kvart i 5 begav jag och älsklingen oss till restaurang Fridolfs i stan. Vi fick välja precis vad vi ville, jag valde lammryggfilé, EXTREMT mumsigt må jag säga och till efterrätt, till min stora förtjusning så fick jag lakritsparfait!!!!!!! En njutning må jag säga!

Nu var det nog om den helgen, var ju längesedan :P Denna helgen var det meningen att jag skulle jobba. Jag jobbade igår men kände mig inte riktigt bra då. Och nu kan jag förmodligen inte jobba på hela helgen :( Är förkyld, ont i halsen och dessutom febrig i emellanåt. Jag har klarat mig hela vintern, och nu får jag skiten! BLÄ! Men så är det. Jag har nyss varit och panikhandlat lite påskmat. Det blir potatisgratäng (istället för Janssons frestelse), mamma scans köttbullar, prinskorv, gravad lax och naturligtvis ägg, dagen till ära :P Så så får det bli idag, dessutom blir det godisätande :P Har hållt mig länge nu! Första gången jag köper godis till mig själv på väldigt länge.

Nu ska jag fixa med potatisgratängen och lite sådant :)

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOPA!



Kommentarer
Postat av: Frida

ÄNTLIGEN haha ;)

låter som en sjukt bra helg! fredagen var riktigt rolig :D

krya på dig bruden, så får vi hoppas att nästa helg blir bättre än sjukdom då <3

2010-04-05 @ 15:06:13
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/
Postat av: Sophie

det får vi verkligen hoppas på!

2010-04-06 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0