9 mars 2010

Ledig dag idag, ingen skola och det var väldigt skönt. Jag var uppe vid kl 10 och fixade lite frukost och slappade. Hade tid hos tandregleringen idag vid 13:50 men cyklade dit vid kvart i 1 för jag skulle inom The Body Shop och fixa en bra ansiktskräm eftersom min hy är torr och har lite rodnad på kinderna tack vare det.  BTW har ni någonsin känt att ansiktskrämer från t.ex. Nivea kan göra ansiktet ännu torrare än tidigare? Det är i alla fall mitt problem.
Så jag gick dit, för typ första gången någonsin för att handla något, och jag blev väldigt trevligt bemöt av hon som jobbade där. Det slutade med att jag kom därifrån med 3 produkter : ett serum, en daykräm och en nattkräm. Så nu känner jag mig som en riktigt tant, men sålänge huden håller sig fin och fräsch så är det värt det, trots att det gick till en hel del. Jag köpte en ny serie hudkrämer, som är ekologisk och som tydligen ska vara jättebra enligt henne. Nutriganics. Och jag kan säga att jag när jag testade den när jag kom hem så märkte jag genast skillnad, efter bara en gång! Så jag har hopp om att min rodnad kommer bli mycket bättre snart och att ansiktet ska få tillbaka sin fukt. Annars sa hon att jag hade en mycket fin hy, och det kan jag nog hålla med om, aldrig haft problem med finnar och liknade och det har varit jätteskönt, synd om alla dessa människor som lider av acne och överfullt med finnar.
Fick dessutom lite rabatter till en annan gång, och gick dessutom en testprov på Nutriganics ansiktsmask, så den ska jag testa någon gång och se om den är något att ha :)
Förresten någon som vet hur The Body Shops foundation är? Skulle kunna tänka mig att testa den nästa gång jag ska köpa foundation.

Efter besöket på TBS så kom jag på att jag hade glömt min mobil hemma och jag var tvungen att ha den med mig eftersom jag skulle höra av mig till Madde efter tandläkarbesöket.  Eftersom jag hade lite extra tid kvar, så fick jag cykla hem snabbt som attan och hämta den och ta bilen ner till tandläkaren. Besöket tog ca 10 minuter, sen mötte jag upp Madde. Vi tog en fika på expresso house och därefter gick vi ett bra tag och glodde i affärer. Var på jakt efter en vårjacka men hittade ingen som jag direkt ville ha. Får kolla vidare en annan dag. Sen skjutsade jag hem henne och sen bar det av hemåt och började fixa med middagen, som blev stroganoff.

Nu sitter jag och tittar på Desperate Housewives, LOOOOVE! Nu i veckan blir det bio med Frida, ska bli såååå kul!

Några av Nutriganics produkter

 

Love Sophie<3


Kommentarer
Postat av: Frida

håller med om att NIVEA gör huden torrare! Hade en annan kräm nu ett tag och bytade sen tillbaka till NIVEA, märktes jättetydligt! Body Shop ska vara good shit, jag får med prova ;)

IKVÄLL SES VI! :D

2010-03-11 @ 12:23:27
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja, efter alla besök på The Body Shop så kanske du borde köpa något ;) haha

2010-03-21 @ 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0