30 maj 2010

Jag vet att jag suger på att uppdatera min blogg, men det har varit sjukt mycket på senaste tiden. Med ALLT och ingenting skulle man kunna säga. Men nu är jag här för att göra ett litet inlägg.
Jaha jaha vad ska jag berätta. Min mage krånglar som fan!! Men har som tur varit och skrivit in mig på en läkarcentral, så ska nog snart kunna boka en tid där så de genomsöker mig ORDENTLIGT! Inte ett ord om att jag är stressad, för då stryper jag nog hela bunten. Jag har fått höra det i säkert 3-4 år och jag är väldigt trött på deras snack. Iofs så var detta i Laholm, där jag tycker läkarna suger!  Jag hoppas att de är bättre på Viktoriakliniken, Ola går också där så det ska säkert bli bra.

Då missade man premiären av Karsefors, jag var så sjukt sugen på att åka dit, men min mage sa något annat. Så det fick bli att sitta hemma och fredagsmysa med älsklingen istället.

Igår var det äntligen dags för oss att köpa en grill! Så jag begav mig till Jula och hittade en mycket stor och fin grill, som kommer användas väldigt flitigt i sommar. Den kostade 399 kr, vilket jafg tycker är ganska rimligt, speciellt eftersom den var skitbra! Sen är ju jag en mästare på att grilla så det kan knappast bli bättre än så;)
Sen blev det lite handlat inför grillkvällen. Marinerad fläskfilé blev det, sen kokade jag potatis och skar upp grönsaker och lite frukt, och till detta även tzatsiki!
Emma och Carolina anlände vid 18 tiden och vi satte då genast igång grillen. Och vi gjorde våra populära potatispaket. Du skivar den kalla potatisen på en "stor" foliébit, sen lägger du i vad du känner för. Paprika, svarmp, tomat, lök osv. Krydda med salt och peppar och lite smör i också. Sen vicker ni ihop det till ett fint litet packet, som ni lägger på grillen. Ni behöver inte vända packeten om ni har bra värme i grillen. Detta är ett enkelt och mycket gott, och jag rekommenderar det verkligen. Ingen jag har träffat har gjort detta tidigare, vilket jag tycker är konstigt då det inte är särskilt komplicerat :P Min familj är väldigt uppfinningsrik! haha

Efter en mycket god middag och en massa snack. Så begav vi oss ner till stan. Blev hemmakväll en snabbis sen tog vi oss till Röda Kvarn för att se SEX AND THE CITY 2!!!! Och jag har då aldrig sett så många tjejer med high-heels på en biograf förut. Rikigt kul att se faktiskt. Så vi intog våra platser och påbörjade en 2,5 timmes skrattattack. Den var sjukt bra, och den hade väldigt många klatschiga skämt som man kunde skratta åt hur länge som helst. Samantha överträffade sig själv i denna filmen, hur bra som helst!
Efter bion begav vi oss vidare hemåt. När jag kom hem så sitter min älskade älskling vid datorn, så jag fick roa mig själv med att titta på lite film, Vingar av glas, men den började dumma sig när bara hälften hade gått så jag gav upp efter ett tag.
Var väl i säng lite innan kl 2.

Nu sitter jag här och ska snart fixa mig lite, vi ska åka till mamma i Torekov och äta lite morsdags middag:) Vilket blir plankstek!! ;) IMORGON SKA JAG TRÄNA! Känns som jag inte har gjort annat än ätit denna helgen. Men så kan det vara ibland faktiskt, har gått ner 4 kg som det är just nu så ibland kan man få unna sig lite.
Nä nu blir det lite makeup och sen är jag klar. Hoppas ni får en bra dag och att ni haft en toppenhelg! Själv ska jag slita med en hemtenta resten av veckan, men ska nog hinna med en inlägg under vecken;)

CIAO CIAO!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0