24 februari 2011 "En ny Kissie är född, eller?"

Kolla in mig alltså! Två inlägg på två dagar, det är minsann betydligt mycket bättre än två inlägg under den 4 månaders period ;P  Fortsätter det såhär så kan man ju nästan säga att en ny Kissie är född. Fast en nyare och betydligt bättre Kissie ;) För jag kan då lova er att jag kommer aldrig att : 1. Tro att det är jag som styr över allt som händer. 2. Svälta mig själv. 3. Börja med barnmats-metoden (Jag kan knappt kolla på när någon matar en unga med det där, ännu mindre skulle jah kunna äta det. 4. Operera mina bröst så stora att inga klädesplagg passar (sitter snyggt)... Ja, jag skulle kunna fortsätta såhär i en evighet, men nu tycker jag att jag ska prata om mig själv istället... SO SOPHIE STYLE!....Skämt åsido^^
Så vilka äventyr har Sophie fått vara med om idag?
Inga alls! Om man inte kan kalla att försova sig och missa skolan ett äventyr... För det var precis vad som hände mig idag. Jag råkade trycka på stäng av alarmet knappen istället för snooze-knappen, dvs ett typiskt I-landsproblem. Så jag missade skolan som sagt, men tror inte jag missade så mycket så att jag inte kan få reda på vad föreläsningen innehöll från mina kära classmates.
Nåväl, upp ur sängen kom jag i alla fall, pluggade till den fasansfulla omtentan som jag har på lördag, gjorde lunch och gav mig iväg för att lämna in ett CV nere i stan. Efter att ha sucktat efter MYCKET på H&M så begav jag mig hemåt igen för att snabbt slänga i mig lite mat, packa träningsväskan och tillsammans med älsklingen bege mig till Arenan för att köra dagens träningspass. Blev på 1,5 timme och passet innehöll 5 km jogging och resten av tiden gick åt till att göra styrketräning och andra övningar. Känns så otroligt härligt att träna, har blivit lite beroende av det. Om jag någon dag av de dagar jag tränar inte gör det, så får jag lite dåligt samvete. Men jag ser inte detta som något negativt, tvärtom. Det är bra att min kropp har vant sig vid träning regelbundet och att den känner att någonting är fel när den blir utan detta. För mig känns det i alla fall skitbra!

Efter träningspasset hade jag två timmar som jag var tvungen att vänta på att älsklingens handbollsträning skulle sluta, så den tiden fick spenderas med pluggböckerna till lördagens tenta. Och ska jag vara ärlig så känns det inte helt hopplöst, har fått in en hel del på dessa dagarna som jag har pluggat till den. Och för att inte ha läst detta på ca ett år, så känns det ganska bra. Skulle det däremot gå åt skogen på lördag, så är det inte jorden undergång det heller. Men det vore så grymt skönt om man kunde klara av den nu! Så är den ur vägen och man kan fortsätta koncentera sig på det andra till 100%.
Nåväl, två timmar senare bar det av hemåt för att äta middag och slappa lite vid Tvn. Riktigt soft och skönt faktiskt, precis vad jag behöver just nu. För jag orkar ingenting annat. Är trött nu också, så snart blir det sängen för min del. Ska försöka ta mig upp ganska tidigt och ge mig iväg till Maxi för att slåss med pensionärerna där^^ Haha.. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag om att storhandla antingen själv eller med älsklingen. Ser det som en riktig fröjd att gå där och handla in veckans varor. Kallas det vuxenpoäng? Eller kanske snarare pensionärspoäng? Who knows, det är i alla fall något som jag tycker om, och alla som känner mig vet att jag är något speciell.... But in a good way^^
Nä, nu blir det sängen innan jag slocknar, imorgon (om jag hinner) så ska jag visa er lite klädfynd som jag gjort på sista tiden :)

See you soon! <3<3

Kommentarer
Postat av: Frida

haha jag älskar också att storhandla, jag och mamma är på MAXI klockan 9 på morgonen och slåss med pensionärerna som lågpriserna maha, precis som du då! vi får storhandla ihop någon gång ;)

2011-02-25 @ 00:56:47
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/
Postat av: Sophie

ABSOLUT FRIDA! Jag är exepert på att storhandla nu ;)

2011-03-01 @ 23:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0