1 mars 2011 "Återupplivandet av bloggen...a complete disaster!"

Okej, det kanske inte blev en complete disaster, men känner mig kass för att jag inte bloggat på ett par dagar. Men jag har varken haft ork eller lust att sitta vid någon dator faktiskt. Sorry kära läsare ! (Ni få som nu läser min blogg^^) Men har ni någon ork? Är inte ni lika trötta och orkeslösa som jag? Är ni inte det så skulle jag gärna vilja veta vad ni går på så jag kan följa samma exempel ;P Nä, men detta gråa och trista gör mig verkligen less på allting. Älskar de dagar som det är soligt och varmt. Det är precis som en ny Sophie föds de dagar som vädret är sådär underbart vårigt och härligt. Men nu har det gått ett par dagar, och ingen direkt sol har synts till... IT SUCKS! Det gäller väl att även på dessa saker se positivt, eller? Jag tror att tänka positivt fast att man själv känner sig väldigt negativt är väldigt givande och hälsofrämjande. Så människor, HAPPY THOUGHTS! :D För snart är det vår och snart är det sommar. Om TVÅ månader börjar mitt sommarlov... PANIK! Jag har inget sommarjobb än, vilket ger mig lite panikkänslor faktiskt. Hur ska jag klara mig i sommar om jag inte har något jobb som kan ge mig pengar??!! Om inte jag får något jobb innan dess så hoppas jag verkligen att Ola får det, annars kommer han och jag att leva väldigt fattigt i sommar. Visst har man lite pengar undanstoppat, men det är inga pengar som jag vill använda. Blööö! Men ska fixa med en del CV imorgonkväll, när älskligen åker ner till Kristianstad för att spela A-lags match. För jag måste verkligen få iväg mååånga CV nu så chansen ökar att få jobb. Ingen som har något till mig eller kan tipsa mig om något ??:) Well well jag hoppas att det löser sig med detta.

Nu kanske ni undrar vad jag gjorde i helgen?? På detta kan jag svara att jag inte gjorde något speciellt alls. Okej lite gjorde jag, men inget som är jätte intressant för er kanske. På lördagen gjorde jag den fasansfulla omtentan i Politik och förvaltning. Och jag kan glädja er med att det inte kändes som om den gick åt h***ete. ´Var riktigt positiv under tentan och när jag gick därifrån, och det är ju inte helt fel. Så gick därifrån med ett leénde på läpparna. Hem kom jag och började fixa lite lunch, och senare bar det av till arnenan för att kolla på match mellan HK Drott och det österrikiska laget Moser Medical. En väldigt bra match som sjääälvklart Drott vann;) Älsklingen fick också vara med en pytte stund, vilket gjorde matchen ännu mer intressant :) Efter matchen blev det middag med lagen på Arenan och pga av för få platser bland Drottarna så fick jag och älsklingen sitta vid ett eget litet bord. Men inte hängde vi läpp för det, vi såg det som en mysig gratisdejt för oss två :) Hade väldigt mysigt och trevligt. Därefter bar det hemåt för att umgås med Padde och hans tjej Jana. Det blev att kolla på Notting Hill som gick på 3:an (I LOOOVE) och efter den bar det in mot sängen för min del.

Söndag, idag bar det av till mammisen för lite söndags middag/mys. Hade trevligt och började dessutom planera lite för en resa som vi ska göra till sommaren.. Min mamma har länge velat åka till Italien, men vill under inga omständigheter åka dit själv (Jag förstår henne!). Så hon kom med förslaget att hon, jag, Ola och Max ska åka dit i sommar, på hennes bekostnad. Och att bli bjuden på semester är ju inget man tackar nej till.. Så till sommaren ser det ut att bli en resa till Rom. Har aldrig varit där så det kan bli väldigt trevligt och intressant. Och då kanske jag får användning av några fynd som jag gjort den senaste tiden:



 Svart långklänning från H&M 99 kr



Blåmönstrad , knälång klänning ifrån H&M 99 kr


Leopardmönstrad långklänning från H&M 199 kr
ÄÄÄÄÄLSKAR!<3


Svart och beige, knälång klänning ifrån Cubus 49 kr



Älskar långklänningarna som jag fått tag på, den leopardmönstrade kommer användas flitigt i sommar och när det blir lite varmare. Den svarta älskar jag bara mer och mer för varje gång jag provar den. Dessutom kommer du aldrig att finna en svart klänning på utelistan över mode. Svart funkar i de flesta sammanhang, och här tycker jag faktiskt att jag har hittat en klänning som funkar perfekt till fest, men även de sommardagar då du vill känna dig lite extra fin och tillpiffad. PERFEKT! Nu blir det tyvärr inte mer bloggande för min del, tänkte ta mig upp ganska tidigt imorgon och då kan jag inte sitta här och tjabba en massa. Men jag lovar att återkomma imorgon med fler kloka ord och äventyr ;)

GOoD NIGHT EVERYONE! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0