Blogg-döden är över!

Jag vet att ni hört detta så många gånger förr men nu är jag back in busniess ^^ Ska börja blogga mer regelbundet nu. Nu kanske ni undrar varför detta inte skett tidigare.. Jo, jag har nämligen inte haft tillgång till någon vidare bra dator, vår sega dator tar 100 år att starta så då har jag hellre struntat i det men NU *trumvirvel* har jag skaffat mig en EGEN dator, en rosa en t.o.m ;) Den är rosa och vit och jag älskar den!
Så nu ska det bloggas igen, inte för att jag vet om någon är vidare intresserad av att läsa min blogg, men det kan vara kul att skriva litegrann tycker jag minsann.

Idag begav jag mig på äventyr till de småländska skogarna, för att vara lite mer specifik så blev det Angelstad. Där skulle det nämligen bli dop utav lilla Adam, Emma och Patrics lilla söta pojk. Jossan och CO plockade upp mig lite efter kl 8:00 vid Eurostop och därefter begav vi oss på den oändliga färden (okej vägen känns sådan iaf) upp till Ljungby. Ca en timme senare anlände vi till kyrkan där dopet skulle äga rum.
Var i kyrkan i ungefär en timme.
Måste berätta en sak som var ganska kul och gullig som hände i kyrkan.
Prästen berättade att barnen ifrån skolan hade varit där i veckan och pratat om vad Alla Helgon - helgen står för och innebär.
Det var familje gudstjänst och därefter var en del av de barnen som hade varit på besök där och sjöng i en kör. Prästen frågade barnen om de kunde berätta vad ett helgon var, och ja det kunde de visst berätta. Därefter frågade prästen dem om de kunde nämna några helgon, de svarade bl.a Lucia, Maria, jultomten (Sakte Claus). Men sen var det en liten kille som räckte upp handen och sa: - Pepparkaksgubben.
Haha, vad vi skrattade! Så himla söt unge alltstå.
Prästen log snällt och sa att förvisso är pepparkaksgubben viktig, men något helgon det är han inte.
Ler bara jag tänker på det :)

I kyrkans församlingshem blev det god mat med tårta, kaffe och trevligt sällskap :) inte fy skam minsann. Det bar hemåt vid halv 2 tiden och när vi kommit till Halmstad så bar det av til Elgiganten för att införskaffa denna underbarar manick som jag sitter vid just nu. Känns jättebra att ha en egen dator som jag dessutom kan använda i skolan. Behövs verkligen! Har just installerat Sims 3, nörd som jag är^^ så det blir nog en runda av detta ikväll.

Nu ska det bli lite sen middag för mig och älsklingen, blir bara kyckling och klyftpotatis idag för vi orkade inte krångla till det.

Lovar att skriva imorgon igen!
SEE YA<3


Denna dator är det fast den är rosa och vit istället :) ME LIKE!


Kommentarer
Postat av: Meekatt

Åh, visste inte att du bloggade! :)

Grattis till nya datorn!! Inte ALLS avundsjuk! ;)



Tur inte min Kravallis var med i kyrkan...hon hade säkert svarat "Erik Amarillo!". Bättre med Pepparkaksgubben då!



Kram!

2011-11-13 @ 23:46:29
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Sophie

Gjorde det för längesedan men tänkte starta firman igen;)

Tack så mycket, är så skönt att ha en egen att sitta och filura med!

Alice är för söt hon! haha

2011-11-14 @ 15:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0