Skola och extraknäck

Dagen har började kl 7:30 då jag gick upp ur den uuuurmysiga sängen för att göra mig klar till skolan. Önskade inget hellre än att ligga kvar hos älsklingen och bara mysgosa <3 Men lite ordentlig får man vara och gå i skolan ibland också, för så ofta går man ju inte ;P Skola 09-12 därefter bar det hemåt, och då gosade jag ner mig i älsklingens famn och tog en tupplur. Är så otroligt trött hela tiden, men det beror säkert på min låga ämnesomsättning, som jag ska undersöka igen om ett par veckor. Om min ämnesomsättning fortfarande är låg så blir det mediciniering, och jag tror inte att den har ökat. För som det känns just nu så känner jag mig bara mer och mer orkeslös. Jag vill kunna göra så mycket, träna bland annat. Vill gå ner kilona som jag har kvar innan jag når min målvikt, men för att kunna göra det så måste orken finnas där. Trots att ens vilja ibland är starkare än någonsin så måste kroppen också hänga med i svängarna. Så jag hoppas att testet visar något så vi kan få ett slut på den här historien, hoppas bara inte det innebär livslång medicinering som jag vet att låg ämnesomsättning inneburit för andra.

Efter att ha snoozat lite så blev det att slänga i mig lite käk och bege sig till jobbet där min kassa-träning skulle börja. Fick Lotta som handledare och jag scanade varor som aldrig förr och det gick som en dans. Trivs bra bakom kassan, tiden går så himla fort också när man har en massa kunder att betjäna. Jobbet varade mellan 16-21 och på torsdag blir det lite mer träning, 15-20. Förutom dessa två tiderna så har jag redan nästa vecka fått 4 dagar som jag ska jobba, även under löningshelgen. Då lär det bli helt galet! Jag förstår inte att människor handlar så sjukt mycket samma dag/helg som pengarna rullar in. Visst att man vill unna sig saker och så men det är helt crazy vad det handlas så fort pengarna kommer in på kontot. Själv måste jag hålla i pengarna denna månaden och nästa så det räcker till julklapparna som ska handlas, eftersom lönen jag får för dessa dagarna inte kommer in förrens nästa månad den 25:e. Men jag klarar mig.

Längtar riktigt efter julen nu. Köpte lite julsaker igår på Netto för att jag har sådant sug efter att börja julpynta och inhandla klapparna. Det blev: lite julpyssel, julkort, julgrytlappar, julettiketter och julpynt. Måste inhandla en julgardin till köket också, men den har jag redan hittat på Åhléns. Där har jag även hittat lite annat julpynt som jag vill ha, så det får bli att inhandla detta när pengarna rullar in, men jag ska inte handla som en galning ;) i promise! Ska försöka leta fram julpyntet i nästa vecka, för den första december är det jag som börjar julpynta ;) Jag förstår inte hur personer kan känna sig så enormt stressade vid jul. Själv känner jag ett otroligt lugn i hela kroppen och en stor glädje att julen snart är här. Julen får mig att tänka på många härliga minnen och jag gillar att det är en period då man verkligen tar sig tig att umgås med dem man älskar. Man borde givetvis alltid göra det, men om ni är som mig så blir det inte alltid att man gör det, hur gärna man än skulle vilja det. Julen är en tid då man ska ta sig tid att umgås med de människor som man helst vill umgås med, människor som man kan umgås med helt villkorslöst. Detta är en stor anledning till att jag älskar julen.

Men nog om julen nu, ska inte stressa alla er andra som ser julen som en enda stor ångestklump ;)

Imorgon är det skola igen, och dessutom fyller min älskade barndomsvän Madde 21 år, vilket innebär.... Eh ja du får dricka om du åker till USA ;P I Sverige innebär det bara att du blir äldre men det är inte fy skam heller. Än har vi kommit till den åldern då vi slutar fylla år, det är några år kvar tills dess. Så imorgon blir det till Madde för kaffe och tårta (ÄLSKAR KAFFE OCH FIKA) och på kvällen blir det hem till Sara för mat och mys med henne, Amanda och Carolina. Ska bli så trevligt så. Nu ska jag kicka runt lite på world wide webb sen ska jag sova.

KÖSS PÅ ER!<3

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

sv: heej sophie! vad roligt att du tittade in! ser att du bloggar igen, ska vi förnya din design?



oh vad synd :( ni får återkomma när de är dags för en ny liten vän :)



hoppas allt är bra med dej. massor av kramar

2011-11-16 @ 17:19:43
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0